Pinterest je relatívne nová sociálna sieť  (spustená v marci 2010), ktorá sa teší čoraz väčšej obľube o čom svedčí aj jej raketový rast (429 percentný nárast unikátnych návštevníkov v období od Septembra do Decembra 2011 čo predstavuje okolo 7,21 miliónov návštevníkov, tipujem, že v momente písania tohto článku už určite atakuje hranicu 8 mil.).

Podľa portálu techcrunch.com sa Pinterest stal najlepším startupom roka 2011.

Pre tých, ktorý ešte o tejto novej horúcej sociálnej sieti nepočuli, najprv krátke info.

Pinterest je miesto, kde si môžete organizovať a zdieľať fotografie, ktoré sú pre Vás zaujímavé. Princípom je nástenka na ktorú si pripnete zaujímavé obrázky, fotografie, pričom si ich môžete rôzne usporiadať podľa tematickej príbuznosti do kategórií (albumov), je to vlastne taká bookmarkovacia služba na obrázky. Zároveň si môžete pozrieť nástenky iných užívateľov a fotografie, ktoré sú pre Vás užitočné  alebo Vás zaujali si môžete pre-pripnúť do svojho albumu a zdielať s inými užívateľmi.  Pripínanie obrázkov na nástenku uľahčuje nainštalovanie tlačítka “Pin it!” do prehliadača (princíp je ten istý ako u bookmarkových tlačítok,  to znamená ak ste na web stránke,kde je zaujímavý obrázok, stlačíte tlačítko a daný obrázok sa pripne na Vašu nástenku ). Zároveň je možnosť na svoju web stránku nainštalovať tlačítko “Follow me on Pinterest”  podobne ako sú tlačítka Facebook-u alebo Twitter-u. No a máte samozrejme možnosť vytvárať  hashtagy podobne ako na Twittery.

Pinterest na základe demografických dát aktuálne využívajú najmä ženy (tvoria 80% užívateľov: Demographic data),ktoré na nástenky pripínajú najmä obrázky týkajúce sa plánovania svadby, dekorácie bytov, zbierok receptov, módy a pod.

Viac informácií o demografickom zložení užívateľov nájdete na ignitesocialmedia.com.

Úsmevnou reakciou z mužskej strany na fakt, že aktuálne Pinterestu dominujú hlavne ženy bolo vytvorenie  Gentlemintu: Pinterestu len pre mužov :).

 

Sociálna sieť roka 2012?

V posledných dňoch rozvírila vody sociálnych sietí zaujímavá informácia. Podľa najnovšej štúdie blogu Shareaholic spracovanej na základe súhrnných údajov od viac než 200.000 vydavateľov, ktorý majú viac ako 260 miliónov návštevníkov každý mesiac, vysvitlo, že sieť Pinterest v januári priviedla na sledované stránky 3,6 percenta všetkých návštevníkov, čo predstavuje rovnaký traffic ako twitter a väčší ako má google+, Youtube a LinkedIn dokopy. V tomto mesiaci bol Pinterest v rebríčku sociálnych sietí zoradených podľa traficu už na 5 mieste, tesne za twitterom. 

Aktuálne má viac ako 4 miliónov užívateľov a pritom je ešte stále dostupný iba na základe pozvánok.

Možnosti využitia

Pre firmy je táto sieť určite zaujímavá hlavne z pohľadu zdroja dôležitých dát, ktoré z nej môžu vyčítať. A aké dáta mám na mysli?  Jedna podstatná vec, ktorá odlišuje Pinterest od iných sociálnych sietí je jej vizuálny aspekt, čo sa dá náležite využiť.  Napríklad pre firmu zaoberajúcu sa výrobou interiérových doplnkov by bolo určite zaujímavé vedieť, aké doplnky sa ľudom najviac páčia, aké sú trendy, prípadne môže pripnúť obrázok produktu ešte pred tým ako pôjde do výroby a zistiť či on bude záujem a ušetriť nemalé prostriedky. To sa samozrejme týka akéhokoľvek produktu, alebo služby, či už sa jedná o oblečenie, obuv, jedlo, nábytok, doplnky, hračky, kozmetiku, dovolenkové destinácie atď…, alebo môže poslúžiť ako zdroj inšpirácie.  Vizuálny aspekt tejto siete môže mnohým začínajúcim firmám pomôcť pri budovaní značky a imidžu. Pre šikovných sa týmto otvára ďalšia kreatívna možnosť ako podporiť a prezentovať svoje produkty. Vytvorte nástenku na ktorú môžu užívatelia pripínať obrázky v spojitosti s Vašimi výrobkami, alebo službami, napríklad ak ste výrobca horských bicyklov, môžu pripínať obrázky miest,kde všade s bicyklom od Vás boli, alebo rôzne kreácie, trendy ktoré fanúšikovia vymysleli v prípade bytových doplnkov, kozmetiky, oblečenia a pod. Vyhláste súťaž o najoriginálnejšiu nástenku a výhercu odmeňte nejakou drobnosťou (nezabudnite si najprv prečítať podmienky Pinterestu ohľadom takýchto akcií).

Pinterest umožňuje okrem obrázkov pripínať aj videá, tým sa rozširujú možnosti ako zatraktívniť nástenku o zaujímavé videá Vašich produktov, návody, vtipné videá,…  fantázii sa medze nekladú.

Výhodou je aj prepojenie s Facebookom, to znamená, že každý obrázok, ktorý pripnete na nástenku môžte zároveň jednoducho zdieľať aj na svojom Facebookovom účte. Výborným pozitívnym sekundárnym produktom okrem návštevnosti je z pohľadu linkbuildingu tvorba množstva spätných odkazov na svoju web stránku.

Vyzerá to tak, že v prípade pokračujúceho raketového rastu a čoraz väčšej obľúbenosti tejto siete môže Pinterest v roku 2012 významne zamiešať karty v oblasti sociálnych sietí, potenciál na to zjavne má, takže sa necháme prekvapiť.

Ak ešte nemáte pozvánku a máte záujem sa zaregistrovať do Pinterest-u, môžem ešte pár ľudí pozvať.

About these ads